Skab vækst med Tillid
- Detaljer
- Skrevet af Bent Frost
I vores valg af indkøbssted - indgår der altid en overvejelse af tillid i forhold til butikken/virksomheden. Det kan være i forhold til indretning og tilgængelighed. Butikkens/virksomhedens pris, kvalitet og personalets betjening. Vi har alle et antal butikker og virksomheder som har skab tillid til os. Tillid er en afgørende faktor for hvor vi handler. John Windbirk fra Væksthus Nordjylland fortæller her om emnet.
Alle de virkemidler der er med til at skaber tillid til den fysiske butik er flyttet med når det handler om at skabe tillid til webshop og onlinehandel.
For onlinehandelen er der dog den helt klare udfordring at man ikke kan gå ind og tale "ansigt til ansigt" med personalet eller ejeren. Fra Mindstore Media peger Bent Frost på mulighederne for at bruge billed- og videopræsentation til at skabe kundernes tillid.
Der gøres i disse år meget for at styrke tillid mellem e-handlen og forbrugerne - vi kender prissammenligningssiderne, så vi ikke giver for meget for varen. Der bliver tænk meget i designet og indretningen af nethandelssiderne så kunderne har tryghed og kan finde rundt i online butikken. De skulle nødig bare gå igen. Hør Jan Hesselby fra Green Click Media fortælle om hvad der skal til for at blive valgt af kunderne.
Det danske e-mærke er en anden tillidsskabende foranstaltning, som er lave for at give kunder tillid til de onlinested vi handler. Du kan her høre Jesper Arp-Hansen fortælle om e-mærket. Man må kun skilte med e-mærket når man overholder bestemte forbruger beskyttelses reglerne.
For at give kunderne mulighed for at fortælle hinanden om deres oplevelse med butikken/virksomheden findes der forskellige tjenester. F.eks. kan nævnes Google places og Thustpilot. Her fortæller Thomas Wind Bøglund fra Thustpilot hvordan Thustpilot virker og kan være med til at skabe tillid omkring vores indkøb i netbutikkerne.